15 November 2016

Bertukar?????

Assalamu'alaikum wrb ❤

Kini aku nekad....
aku meminta pertukaran pusat...

aku tekad untuk keluar dari sini....

30 October 2015

Tukar??

Assalamu'alaikum wrb ❤


Hari ini..berjumpa dengan x opismate atasan bertanya, adakah aku berminat untuk bertukar.. dalam maksudnya..nak suruh aku bertukar kerja... oh mind!!!

masih keliru...
dengan komitmen sedia ada...belajar..
kehidupan tiada ketentuan...

aku menjawab tidak!!!

feeling not good...

bukan aku tidak berminat...

tetapi aku masih punya tanggungjawab di sini...
punya komitmen yang belum selesai...
maafkan aku...

21 October 2015

Assalamu'alaikum wrb ❤
 
 
 

 
Be Strong!!!
 
 
Sekian...


 
 
 


22 September 2015

Hadis Riwayat

Assalamu'alaikum wrb ❤

“Sesungguhnya orang yang paling berjaya adalah orang yang hari ini lebih baik daripada semalam, dan orang yang gagal adalah orang yang hari ini lebih teruk daripada semalam, manakala orang yang terpedaya adalah orang yang hari ini sama dengan hari semalam.” 

(Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)


08 September 2015

throwback hid

Assalamu'alaikum wrb ❤

rindukan moment ni..
wedding hid...

 

02 September 2015

Bosan....

Assalamu'alaikum wrb ❤

Bosan....
Bosan....
Bosan....


tatkala bosan menyelubungi hidup sendirian di bandaraya kota metropolitan ini...
kesedihan...
kehilangan ketenangan..
membosankan...

aku benci cara ini..
aku lemah cara ini..

rindu kenangan lama...
membuak-buak ..
membuat aku...
rasakan penyesalan yang amat...

aku..
seperti ini...
berakhir???

21 May 2015

KUN-ANTA - Humood AlKhudher


Assalamu'alaikum wrb

ni kita nak appear lirik lagu faberet wat masa ni...heheh..
mmg la bz nk bermadah helah...sebab mcm2 kekangan yang ada....sorry dehh...
jom nyanyi sama2....

Liujarihim, qoldat tu zohiru ma fihim

Pabadautu shakhson a-khar, kai atafa-khar,

Wa zonan tu ana, anni bizalika huztu ghina,

Fawajad tu anni kha-sir, fatilka mazohir,


La la,

La nahtajul ma-la,

Kai nazdada jama-la,

Jauharna huna,

Fi qalbi talala,

La la,

Nurdhin nasi bima-la,

Nardhohu la na ha-la,

Za-ka jamaluna,

Yasmu yataa’la

Oh Wo Oh (6x),

Kun anta tazdada jamala (2x)



07 April 2015

April kembali

Assalamu'alaikum wrb ❤

April kembali...
dari saat berubah ke minit bertukar ke jam lantas menjadi detik-detik menginjak ke hari yang bergerak ke minggu berlalu bulan dan akhirnya tahun kembali lagi...

05 January 2015

Hiking Bukit Broga

Assalamu'alaikum wrb ❤

cerita lama nih...tapi belom diterbitkan... hehehhe...busy ler sangaaattt kan.... hikhik...
program ni konvoi 2 kete... 16 ogos 2014....berkurun dah...

Serba sedikit pasal Bukit Broga nih...
Bukit Broga terletak di bahagian Timur Pekan Semenyih, Selangor Darul Ehsan sejauh 4 kilometer menghala ke Broga. Ketinggiannya ialah 400 meter dari paras laut. Bukit Broga kini menjadi tumpuan orang ramai terutama di hari minggu dan cuti umum sebagai tempat rekreasi. Malahan dengan ketinggian yang sederhana ini mampu menjadi lokasi latihan bagi mereka yang suka dengan aktiviti pendakian. Bukit Broga juga menjadi lokasi bagi penggemar fotografi untuk merakam gambar matahari terbit dan terbenam. Ia juga merupakan awal pendakian untuk mendaki gunung Tok Wan. ~wikipedia~

Bermula......
Seawal 4 pagi kitorang bergerak ke tapak pertemuan..mana lagi kalau bukan mara... itu lah port paling senang...

tunggu punya tunggu...

Rural To Global.....



Assalamualaikum wrb

Hari pertama bekerja 2015....
Detik bermula
Satu detik impian digarap
Umpama janji menentukan langkah
Kudrat dan keringat telah dikerah
Merealisasikan impian menjana kemajuan.....
 
 ~diarimara2015~  
05/01/2015