01 March 2011

dALAMnya kASiHkU

sambungan...2


Dalam kesamaran..mungkin ayat macam tergantung aje kan. At least, aku masih begini. Hati dan perasaan masih seperti dulu.. kian bergerak masa dan semakin laju langkah ini berjalan. Sedangkan usia semakin meningkat. Aku sepatutnya semakin matang mengikut peredaran masa yang bergerak. Ahh, cakap memang mudah tapi pepatah mengatakan “berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul”… maka, tahukah mereka tentang beban yang aku galas selama ini??? Mungkin ketenangan yang aku gambarkan melindungi segalanya. Kegembiraan yang aku tayangkan untuk menutup segala yang patut terbongkar. Aku semakin resah dalam perjalanan ini.. semakin kuat aku melangkah, semakin kuatnya aku ketawa dan tersenyum dan semakin perit hati ini menahan kesabaran yang tak pernah luntur. Luntur dek tekanan yang aku pendam selama ini. Warna keceriaan hanya wujud dalam bayangan wajah ku semata..tapi bagaimana dengan mainan perasaan yang aku tutup selama ini? penuh kekesalan..penuh kekecewaan...pada dia yang aku harapkan... pada dia yang aku impikan..tak pernah berpaling kembali... Aku kah yang harus mengundur dan membiarkan hati ini menyepi kembali??? Aku kesal dengan sikapku ini sendiri.. Dimanakah harus aku bermula kembali? bersambung...

No comments: