04 April 2011

budak-budak punye cerite....




assalamualaikum w.r.b.... 
erm, memula pandang nampak kan kanak -kanak menangis...Mesti pelik kan..nape lah anak menakan (sedare) aku ni muke sedih sangat..macam innocent ajer kan..okey, skang aku nak bercerita al-kisahnyer yang boleh jadi punca 2-dua ni nangis tak berlagu.. 

bak kata abah aku “budak-budak”… 
maksudnya, ada gelak ketawa..ada gembira, ada tangisan,
ada kesedihan, ada kekecewaan, ada pergadohan, 
ada perebutan, dan ada macam-macam yang seumpamanya lagi. 

Okey, punca utama dorang jadi camni?? nape agaknyer ekk.. aku introduce yer sape  doang ni pada aku - side kiri tu diah (anak kak piza) n yang kanan tu ecah(anak kak ita)alaa..akak aku yang twins tu..… tu nama glemer dorang aje(aku yang suke panggil pun cm gitu..) ..
si diah ni memang suke sangat kiss budak2 kecik.. padahal die tak besar mane pun, tak sampai 2 tahun pun lagi..so, yang ecah lak baru aje cecah 1 tahun. Memang la ecah tu keciks sket dari diah.. dorang ni kalo ikutkan macam rakan sebaye aje or lagik sedap cousin yang ngam la...erm, tapi die (ecah ) baru tumbuh gigi maaa…bile diah asikkk  kiss pipi die yang gebu tu , padahal die amat tidak suke situasi itu. maka terjadilah kes gigit menggigit itu..pasan tak pipi diah yang lebam tu.. itulah kesan ifek dari gigi ecah..mujur tak berdarah kan..hehehhe..nape ecah plak yang sedih(kan mate die berair tu) and menangis?? 

Sebabnyer die rase frust @ kecewa sangat sebab tak dapat kawal perasaan marahnyer itu..hahahh..logik ke..rekaan saya semata3.. senanyer, die geram la tu..yang si diah asik sangat kiss molot n pipi die yang mungil tu die..die kasik la penangannyer..hahaha..sume orang tak sedar, akak2 aku plak sebok kat dapo siap2 barang nak gi piknik..dorang lak dalam kete..last2 dalam kete, due2 nangis sampai tertido before sampai tmpt yang kitorang nak gi tu..ishh, budak2 punye hal….macam2 kan…

mungkin dolu2 pun kite penah alaminyer tapi tu la.. tak sume kenangan akan kite ingat kan… but, ade sesetengahnyer maybe (mungkin)… aku pun tatau aku ade kenangan yang best tak mase kecik..lupe ar..

tapi takper, soon nanti aku ingat, aku akan story yer..hehhee….. tadaa….

mood: aku masih ketawa berdekah-dekah..(trok kan dis 'auntie')

No comments: