04 May 2011

LAWATAN SAMBIL SHOPING

ASSALAMUALAIKUM W.R.B.
minggu yang agak 'bz' la..hehe...bukan nak  gembur2 kan cter..tapi reality memang bz la...
penat + ngantok + takot + lotih + kecewa + rindu + sakit + tekanan + dendam = sumenye bagai mainan aku dalam perjalanan kali ini..hahhaha..agak tragis ke?keliru pun ye senanyer.. ish2 ape cite senanyer yang ko nak sampaikan ni.. wat orang confuse aje ngan kekeliruan ko yang sebenarnyer... stop it nor..jangan dok mengarut sangat layankan feeling2 ko yang tak tentu hala tu..huhuhu..kan dah kne marah..erm, ok la...next to chapter okey...
hye...sebenarnya i ada follow trip lawatan sambil belajar ke kelantan n terengganu pada 30 apriL sampai 2 meI lepas..banyak cerita, suka, gembira, sakit hati, takut, tekanan, hepi, marah....walo pun penat bangat, tapi fulfully memang i enjoy sangat ngan trip ni..mungkin persekitaran yang bagus membuatkan mood i sentiasa baekkk dan sehat... kawan- kawan sepejabat yang sekepala (ngam ar) , bos-bos yang happening n open minded n trully terbaekkk sangat... hahhaha..bodek ke? tak la, sejujurnya n seikhlasnya pada aku... aku kan suka berterus terang...mane pandai tipu2 nie..tak men ar..dose aje.. ho lah..cter blek.. walaupun penat blek dr key ell malam tu, tapi i gagahkan diri utk follow..nama pun kaki jalan kan..tak kire penat dah pun.. petang, after keje, aku n fitrah bergegas ke umah sewa (die nye, i tompang aje) untuk wat persiapan terakhir seblom berangkat..bas dijangka akan sampai ke kaki lima opis aku pada pukul 6 ptg.. then,sesiap pe patut (rhsia la), grak gi opis blek..ala, bkn lame pun 2, 3 minit aje dr umh nye }5 minit yer.....hehehe.. sampai sane ade dah dari daerh len tggu gak..tmpt kitorg ni jadi tmpt berkmpl zon utara... bas datang dlm setgh jam pastu...ade dua, si decide nak dok bas blakang..upeyer tu bas ngan big bos daa...hehehe..tapi cover pangai la..tak pun control ayu alwes seh..hahaa... perjalanan ke klate bermula...>>>>>

KLATE'

Malam  tu sampai tros tidoq la...nitezzzzz...
sok pagi, going to pasar siti khadijah- buy macam2 la...ade tudung, kain pasang (untuk raye nyer) mesti ar beli awai...kang tak leh tempah plak kan bile beli dekat2 raye..huahua..time ni la, aku bleh terlupe nak gi kedai jual brooch @ pin tudung..heheh..terlupe, coz mase diberi idak la lame..cume sejam setgh aje..cukupkah untuk wanita yang suke menawar2 ni seperti aku?? aku tanye kan, nape tak jawab..huhuhu..diam aje..ok la.. pastu gi kilang wat serunding..aku beli karpap aje..malas aku nak beli serunding..nnt pnuhkan peti ais aje..pastu gi umah cik NIk..makan knduri doa selamat (untuk anak2 die)... after that, move tros ke trengganu...on da way to, singgah pantai ape tah namanyer...take picture kat tepi laut la...mase tu singgah minum petang..makan kepok leko n seafood....endzzzz....

TRE'GANU

sampai aje tros cek in....sesiap aje, gerak gi makan..pusing2 cari tmpat (kedai makan), hampir sejam lebih baru la ketemu..tau sebab ape susah nak dapat..sebabnye, kitorang ramai sangat..2bijik bus seh..mane nak cr tmpt yang leh tampung kitorang tu kan...hehehe.. blek hotel tros lena...zzzzzz.... sok pagi pas brekpes, going to Pulau Duyong(ade duyong hensem tak)..nak naik kapal selam Giatmara...eh, cilap, kapal layar daa...cantik bangat..fully solid wood(bidang i la katakan, mesti ar teruja) dari kayu cengal....pergh, mahal tu beb..kos kapal aje 2juta..kalo aku dpt, makan tak abis..(sape la yang makan duit)..erm, posing2, then kitorang belayar ke laut deh..syok sangat tapi panas beb..cair mekap (mekap ker???) i time tu..huhuhu..blek dr tu singgah kilang wat kopok lekor.. pergh, memang tersedap di dunia la..silap la aku tak amik nama kilang tu..memang tak hingat nyer sedap..ke aku ngah lapaq?? hwahwa... then, gi masjid kristal or kawasan Tamadun Islam...asenyer..CANTIK DAN TERINDAH..... blek hotel, nak cek out, tapi aku n ftrah tak leh tahan, kitorg bersiram dulu, mujur hotel dekt ngan pasar payang, so, kitorg jalan kaki ar..pas soping2, going to pantai batu buruk...lepak kat pantai makan durian (doyan ler).. pastu aku main pasir..wat istana2..haha.caye ke..tak la, i ayu2 aje tau dok kat pantai, ditiop angin2 sepoi tu..memang layan blues sebentar la...blek dr tu, stay bilik big bos utk bersiap gi pmn Ganu... diner wif them, take pic...then going back...


alhamdullillah selamat sampai akhirnya........tadaaa......



No comments: