09 January 2013

1st Chapter in 2013

Assalamu'alaikum wrb ❤

dah lebih seminggu masuk tahun baru kan... ada pelbagai azam dan keinginan setiap orang.. macam aku.. tetap punya impian. Yang sangat2 diharapkan dapat dicapai tahun ni..yeah..

so, planning tahun ni ape ye??
dah rancang? aku?
blom lagi...
jalani life macam setiap hari... takde perubahan... takde kemusykilan..
tapi.... ade jugak yang aku  pikir2kan... kenang2kan....
aku nak kurangkan budaya yang tak sepatutnya...
aku nak belajar terima sesuatu itu dengan hati terbuka lapang.... dari dulu lagik, memang payah sangat aku nak kikis sikap ni...

yer la, mane ade orang yang perfect.. aku akui aku memang banyak salah dan silap... bukan aje payah nak terima, tapi banyak lagi cabang keburukan dan silap aku kat dunia ni sebenarnya. Pada diri sendiri ke, mak abah ke, adik beradik aku ke, kawan2 dari sekolah rendah sampai sekolah tinggi, masuk poli pastu aku masuk uthm kejap, tempat koje aku..staf2, bos2 atau sape2 yang jadi kejiranan aku.. Pergh, banyak btol senaraian aku nie.. Conpem la, aku membesar di kelilingi orang2 yang aku senaraikan di atas... maafkan aku ya semua....

berbalik pada tujuan asal cerita...
peningkatan jati diri...  (berfikir sejenak sambil minum milo panas.....) erm, ade sekit2 dah...kne disiplinkan diri.. nak istiqamah ni makan masa.. tapi yang penting usaha kan..

walo apepun yang berlaku... setiapnya ada kebaikan... even, aku rase down pon, bile pikir2 blk... "oh, patut lah cm tu...sebabnye cmnie...."....so, dont give up... bak pepatah yang bercakap-cakap " dont judge book by its cover"... sebab ade org baik kat luar..ade jugak orang yang baik kat dalam...erm, akhir kata....
" JANGAN SEKADAR TANGAN MENADAH TETAPI KAKI TIDAK MELANGKAH"..

p/s: tolong staf siapkan hrmis sampai lewat gini.....erm, baik hatikah?/!!&^*(berubah untuk dipermudah...)

No comments: