16 March 2011

ape yang ko nak??

Assalamualaikum w.r.b.
hye kawan-kawan...anda sehat hari nie??mudah-mudahan, alhamdullillah.....

Em, perjelaskan sekarang ape yang ko bagitau mengikut tajuk diatas tu... cakappppp...ape yang ko nak??em, aku nak macam2 la...dari segala segi...dari segala cara..semuanya aku ade keinginan??
aku nak tanye korang...ape yang ko nak?? kalau aku mesti aku jawap aku nak jadi jutawan mawan....hahaha..nampak macam tak btoi pun ade kan..tapi tu la dikatakan cita2 dan impian...impian ni walaupun orang anggap hanya mimpi di siang hari, mimpi yang tak akan menjadi la kononnyer kan....tapi ape pun kita ni sebagai manusia yang punya ilmu harus ada impian.Impian yang ada jangka waktu untuk dicapai. 

Contohnye : macam i nak pakai kereta (ape jenama pun tak kesah), mesti ade target umo bape nak pakai, bape lame nak kmpul duit untuk beli kete tu, bape lame i nak utang ansuran kete tu n semestinya bape tahun aje i nak pakai kete tu..or nak tukar pas a few years ke..mane la tau..jutawan ni kan byk duit..mesti la citarasa n keinginan tu high taste..hehehe..

sume nie untuk sape?? untuk diri aku jugak kan.. for my lovely life n live forever- sampai akhir hayat ok..not forever ever..kita pun ade masanye jugak kan..hehe...

walau pun kita ni ada impian tapi sume tu insyaAllah akan kita peroleh bile ade keizinan-Nya.. Bukan ape, kita sebagai manusia ni hanya merancang dan berusaha, lastly tawakal moga-moga kita mendapat bantuan dari-Nya untuk kita mencapai apa yang kita nak n mahukan.. tapi sumenye mesti bersabar... macam skang ni kan, saya rasa saya memang sabar, insyaAllah....masih menanti anugerah yang terbaik dari Ilahi untuk perjuangan hidup ini..masih tawakal untuk segala yang telah saya usahakan...masih redha dengan rezeki yang telah diberikan... alhamdullillah....Maha Suci Allah S.W.T...Engkau pengatur yang terbaik buat semuanya.....

mood: keinginan untuk bahagia.....

1 comment:

Nor Darus said...

BILE NAK TERCAPAI APE YANG AKU NAK NIE....